MÜZİSYEN REHABİLİTASYONU

Enstruman müzisyenleri, kas iskelet sistemi problemleri açısından risk grubudur. Müzisyenlerin büyük bir bölümüne enstrumanlarını çalarken doğru olmayan postür, ergonomik olmayan çalış teknikleri, fazla kuvvet harcama, çok yüklenme ve yetersiz istirahat nedeniyle kas iskelet sistemi problemleri gelişir. Bu problemler artistik ve profesyonel olarak kısıtlayıcı hatta kariyer bitirici ağrılara neden olur, kişileri fiziksel, ruhsal ve maddi açıdan ciddi şekilde etkiler.

MÜZİSYENLERDE SIK GÖRÜLEN KAS İSKELET SİSTEMİ PROBLEMLERİ

1. Overuse (Yüklenme) Sendromu
2. Fokal Motor Distoniler
3. Osteoartrit
4. Eklem Hipermobilitesi
5. Travmalar
6. Bel ,boyun tutulmaları ve fıtıkları
7. Fibrozitler, myofasiyel ağrı
8. Tendinitler
9. Tetik parmak
10. Karpal Tünel Sendromu
11.Tenisçi ve Golfçü Dirsekleri
12. Özellikle üflemeli enstrümanistlerde Temporomandibular (Çene) eklemi Problemleri

Tedavide öncelik her zaman sakatlanma ve yüklenmeden korunmayı içerir. Sakatlanmaları önlemek için sebep olabilecek tüm faktörler bilinmelidir. Müzisyen, enstrumanı ve dış faktörler ile beraber kontrol edilmesi gereken sonsuz sayıda değişken meydana gelir. Korunma programları her zaman problemlidir çünkü kendini o an iyi hisseden potansiyel hasta kişileri motive etmek zordur. Mükemmel olmak için sabit bir istek, rekabet ortamı bu grubu ‘Şimdi çal, sonra öde’ tarzı davranışa yönlendirir.
Bu grubun uzun ve ağrısız bir kariyer için bu konuda uzman doktor tarafından muayene ve tedavi edilmesi önemlidir.