BEL FITIĞI TEDAVİSİ'NDE MANYETİK REZONANS SİSTEMİ

Aslında vücut yapımız, ayakta durmak, yürümek için dizayn edilmiştir. Yoruldukça da oturmak, yatmak ve dinlenmek gerekirken, biz maalesef günümüz dünyasında daha ziyade oturmaktayız, ve de yanlış oturmaktayız.Dolayısıyla bel fıtığı asrımızın hastalığı haline gelmiştir. Manyetik Rezonans Terapisi, modern ortopedi tekniğinde geniş bir uygulama yelpazesine sahiptir. Yöntemin, ortopedinin ve kaza cerrahisinin tedavilerine ek olarak, tamamlayıcı bir terapatik teknik şeklinde uygulanması amaçlanmıştır. Terapi, eklem hastalıklarının, bel fıtığı tedavisi ve özellikle kemik iltihaplarının, lif burkulmalarının, tendon rahatsızlıklarının ve spor yaralanmalarının tedavisinde etkilidir. Bunların dışında manyetik rezonans terapisi kemik erimesinin önlenmesinde ve tedavisinde ve kemiklerdeki metobalizma bozukluklarının giderilmesinde (bel fıtığı tedavisi'nde) de olumlu etkiler göstermektedir.Tedavi, sağlık uzmanları tarafından genellikle tamamlayıcı bir tedavi yöntemi olarak hareket sistemindeki acı veren dejenerasyonların ve patolojik modifikasyonların tedavisinde uygulanmaktadır. Manyetik rezonans terapisi uluslararası kliniklerde ve rehabilitasyon merkezlerinde kullanılmaktadır.

Manyetik terapiyi açıklamak için kullanılan mevcut iki teori vardır. Teorilerden bir tanesi mıknatısların çok hafif bir elektrik akımı ürettiğini iddia etmektedir. Mıknatıslar vücudun ağrıyan bölgesine örneğin bel fıtığına, tatbik edildiğinde, bu bölgedeki sinirler uyarılır, böylelikle vücudun doğal ağrı kesicileri açığa çıkmış olur. Diğer teori ise mıknatıslar vücudun ağrıyan bölgesine tatbik edildiğinde, o bölgedeki tüm hücrelerin kan dolaşımını, iyon alışverişi ve bölgeye oksijen akışını artırmak üzere tepkimeye girdiğini öne sürmektedir. Manyetik alanlar kan dolaşımındaki yüklü parçacıkları, kan akışını artırarak ve ısı meydana getirme yoluyla kendine çeker ya da iter. Dokularda ve kan akışında artan oksijenin iyileşme hızında hatırı sayılır bir değişime neden olduğu görülmüş, bel fıtığı  ve benzeri rahatsızlıklardan kaynaklanan ağrıların 6-9 hafta gibi bir süre içerisinde kaybolduğu tesbit edilmiştir. Hatta bel fıtığı  MR görüntüsünden dahi bu fark görülebilmektedir.

Böylelikle ameliyatsız bel fıtığı tedavisi alanında rezonans tedavi sistemi en hızlı sonuç alınacak sistem olmuştur. Türkiyede ve dünyada hayata yeniden başlamak isteyen insanlar manyetik rezonans ile bel fıtığı tedavisi yöntemini tercih etmektedir.

Çağımızın en büyük sıkıntılarından olan bel fıtığını tedavi ettiği ve bel fıtığı tedavisinde çığır aştğı tarafsız doktorlar ve kuruluşlarca tescillenmiştir.